Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Un membru comisie inventariere refuza să semneze

Va rugam sa ne ajuta?i cu un răspuns
Un membru al unei comisii de inventariere a spus că refuza sa semneze alături de ceilal?i membri toate actele din Dosarul de inventariere Motiv:
Colegul spune că ar trebui să fie inventariate ?i ni?te reviste, recep?ionate de o comisie de recep?ie care le-a predat ?efului de compartiment Biblioteca. Revistele nu se vând, ci se dau gratuit invita?ilor /participan?ilor la activită?ile institu?iei. Colegul spune că trebuie să li se dea ?i valoare de la contabilitate... Directorul ?i contabilul a dat un răspuns scris ca revistele vor fi inventariate de comisia care va face inventarierea la Biblioteca, ?i nu de către comisia de inventariere debite, capitaluri,....
Colegul spune ca ?eful Bibliotecii nu este gestionar, ci a primit revistele doar în custodie..... Va rugam din tot sufletul sa ne spune?i :care Comisie va trebui să le inventariere? Cine are dreptate? Colegul? sau directorul ?i contabilul ?ef?

8 raspunsuri


la 20 Feb. 2019
La initierea inventarului, comisia a comunicat procedura si etapele inventarierii membrilor, care au luat la cunostinta. Din cele prezentate, acele pliante, reviste trebuiau predate in baza unui proces verbal Bibliotecii, pe un contract sau alta forma, in care se preciza modul de distribuire. Seful Bibliotecii ar trebui sa prezinte o lista cu distributia materialelor pentru a justifica predarea acestora catre terti.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 21 Feb. 2019
Predarea revistelor catre Seful Bibliotecii s-a facut atunci cand s-a facut si receptia.In Protocolul de colaborare cu o Fundatie, scrie ca acestea se distribuie gratuit la activitati culturale ale institutiei, cu ocazia unor evenimente, .... Pentru distribuirea gratuita a revistelor nu au fost intocmite intotdeauna Referate prin care sa se aprobe de conducere distribuirea gratuita a revistelor si a numarului de bucati pentru fiecare activitate /ocazie .... De aceea, Seful Bibliotecii nu poate sa prezinte o Situatie cu distributia revistelor, dar a reusit sa faca un asemenea Referat pentru anul 2018. Daca nu exista justificarea numarului de reviste distribuite, vor fi PROBLEME ? Ce va pati Seful Bibliotecii ? Ce va trebui sa scrie Comisia de Inventariere ? Atunci, Seful Bibliotecii le-a primit in spatiu. Problema este ca: nu stiu daca Seful Bibliotecii a devenit gestionar /are calitatea de gestionar, odata ce a primit revistele, pur si simplu in spatiu ...., sau are revistele doar in custodie ? Ce document justificativ impune Legea, pentru ca un salariat sa fie gestionar ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 21 Feb. 2019
Pentru a fi corect din punctul de vedere al Sefului bibliotecii, acesta va trebui sa prezinte o situatie cu evenimentele organizate, data si nr. de reviste distribuite in cadrul evenimetului.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 21 Feb. 2019
Dar nu inteleg cum ?eful a devenit gestionar? Pentru a deveni gestionar nu ar fi trebuit sa fie o Decizie interna prin care salariatul sa fie numit gestionar si sa primeascăa bunuri ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 22 Feb. 2019
Gestiunea poate fi si pe persoana daca acesta primeste bunuri in folosinta pe proces verbal.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 22 Feb. 2019
Nu, in acest caz persoana /seful a primit bunurile doar in spatiu, spre depozitare, pentru ca in magazia institutiei nu mai era loc. Va rog frumos sa imi spuneti: in baza caror documente putem spune ca o persoana este gestionar ? Institutia ar trebui sa emita un anumit inscris in acest sens ? sau sunt suficiente doar Listele de inventariere pe care salariatul semneaza ca si gestionar ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 22 Feb. 2019
Daca este extinsa gestiunea si la biroul sefului, atunci bunurile din acest birou fac parte din aceeasi gestiune si sunt inventarate pe aceleasi liste.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Feb. 2019
Va rog din suflet sa maajutati sa inteleg cand putem spune ca o persoana este gestionar ? In baza caror documente ? sau pentru a fi gestionar /pentru a deveni gestionar - sunt suficiente doar Listele de inventariere pe care salariatul semneaza ca si gestionar ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

contabil Silviu Badea
Absolvent al ASE, colaboreaza in continuare cu succes in mediul didactic. S-a specializat in...
Contabil sef Teodora Munteanu
Are o experienta deosebita in rezolvarea problemelelor practice ale contabilitatii. Dificultatile...