ClubContabilitate.ro Q&A

"Modalitatea de aplicare a predererilor OUG 84/2016"

In 29.10.2016 mi s-a anulat codul de TVA datorita faptului ca mi-a expirat contractul de comodat pentru sediul social. Dupa ce am intocmit toate formalitatile necesare am redobandit codul de TVA in 08.03.2017.
In toata aceasta perioada eu am emis facturi fara TVA catre clienti, dar pentru care am platit TVA catre stat. De asemnea nu am avut voie sa deduc TVA platit catre furnizori.
Intrebarea mea este cum procedez pentru a recupera TVA-ul de la clientii mei pe care eu nu am avut voie sa il facturez in aceasta perioada. Storez facturile si emit altele cu TVA?
Contabilul meu nu stie sa imi raspunda la aceasta intreabare. Mi-a spus ca normele de aplicare ale OUG84/2016 inca nu au fost publicate si drept urmare nu stie cum sa ma sfatuiasca.



Adaugata in
  • TVA

Cristian Rez
 User  Cristian Rez a intrebat la 13 Mar. 2017

 

2 raspunsuri

Te ajuta acest raspuns? Voteaza aici! Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Marius Constantinescu
 User Marius Constantinescu a raspuns la intrebare la 20 Mar. 2017
Nu ati procedat corect. Trebuia sa emiteti facturile cu tva, sa scrieti pe facturi ca aveti codul de tva anulat conform art.,.. alin... cfiscal, ca beneficiarul sa stie si sa nu-si deduca tva-ul;
trebuia sa declarati lunar tva-ul colectat cu decl.311 ; dupa reinregistrarea ca platitor de tva trebuiau emise facturi doar cu tva aferent facturilor emise in perioada de anulare a codului, facturi care nu se inregistreaza in decl.300 si nici in 394 si care se trimit clientilor pentru ca acestia sa-si deduca tva. iar dv, in primul decont de tva sau in unul urmator puteati deduce tva aferent achizitiilor efectuate in perioada de anulare a codului de tva. acum nu prea imi dau seama ce mai puteti face; intrebati la anaf si va sfatuiesc prieteneste sa va schimbati contabilul.



Te ajuta acest raspuns? Voteaza aici! Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adrian Condurache
 Consultant Adrian Condurache a raspuns la intrebare la 13 Mar. 2017
Nu puteti storna si refactura. Doar daca colectati tva puteati sa deduceti taxa. Taxa primita de la furnizori intra in costul de achizitie.



Alte intrebari despre TVA

Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubContabilitate.ro
Sectiuni
  • ANAF si MFP
  • Codul de procedura fiscala
  • Codul fiscal
  • Declaratii si Formulare
  • Legea Contabilitatii
  • Monografii contabile
  • Studii de caz
  • TVA
Video club

X