Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Modalitatea de aplicare a predererilor OUG 84/2016

In 29.10.2016 mi s-a anulat codul de TVA datorita faptului ca mi-a expirat contractul de comodat pentru sediul social. Dupa ce am intocmit toate formalitatile necesare am redobandit codul de TVA in 08.03.2017.
In toata aceasta perioada eu am emis facturi fara TVA catre clienti, dar pentru care am platit TVA catre stat. De asemnea nu am avut voie sa deduc TVA platit catre furnizori.
Intrebarea mea este cum procedez pentru a recupera TVA-ul de la clientii mei pe care eu nu am avut voie sa il facturez in aceasta perioada. Storez facturile si emit altele cu TVA?
Contabilul meu nu stie sa imi raspunda la aceasta intreabare. Mi-a spus ca normele de aplicare ale OUG84/2016 inca nu au fost publicate si drept urmare nu stie cum sa ma sfatuiasca.

Adaugata in   TVA

2 raspunsuri


la 13 Mar. 2017
Nu puteti storna si refactura. Doar daca colectati tva puteati sa deduceti taxa. Taxa primita de la furnizori intra in costul de achizitie.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 20 Mar. 2017
Nu ati procedat corect. Trebuia sa emiteti facturile cu tva, sa scrieti pe facturi ca aveti codul de tva anulat conform art.,.. alin... cfiscal, ca beneficiarul sa stie si sa nu-si deduca tva-ul; trebuia sa declarati lunar tva-ul colectat cu decl.311 ; dupa reinregistrarea ca platitor de tva trebuiau emise facturi doar cu tva aferent facturilor emise in perioada de anulare a codului, facturi care nu se inregistreaza in decl.300 si nici in 394 si care se trimit clientilor pentru ca acestia sa-si deduca tva. iar dv, in primul decont de tva sau in unul urmator puteati deduce tva aferent achizitiilor efectuate in perioada de anulare a codului de tva. acum nu prea imi dau seama ce mai puteti face; intrebati la anaf si va sfatuiesc prieteneste sa va schimbati contabilul.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil sef Teodora Munteanu
Are o experienta deosebita in rezolvarea problemelelor practice ale contabilitatii. Dificultatile...
Contabil Alexandra Preutescu
Specialist in solutionarea problemelor ridicate de TVA, taxe si impozite.
contabil sef George Necula
A participat activ la Seminarul National de TVA - aprilie 2011, Seminarul National - Noua Lege a...