Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

semnatura contabil, Contract de utilizare ? sau un Contract de custodie ?

Buna dimineata !

Avem in derulare un Contract de service calculatoare.
Furnizorul a venit cu o propunere de incheiere a unui Contract de utilizare
a unui numar de 2 imprimante de catre institutia noastra.
Juristul este in concediu medical si nu stiu daca se poate incheia un asemenea contract.

Furnizorul vrea sa lege acest ultim contract de primul, fara a avea vreo alta pretentie financiara.
Propune ca utilizarea echipamentului sa inceapa odata cu semnarea acestui ultim contract
si sa se mentina pe toata perioada contractului de service.

1 - va fi un Contract de utilizare ? sau un Contract de custodie ?
pentru cele 2 imprimante.
2 - va fi bine sa se incheia un asemenea contract ?
Contabilul va putea semna singur un asemenea contract ?

Va rog mult de tot sa ma sfatuiti ce trebuie facut.

5 raspunsuri


la 23 Aug. 2016
In calitate de institutie publica nu puteti sa faceti contracte de comodat. In situatia prezentata puteti incheia un contract de custodie.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Aug. 2016
Dar in cazul unui contract de custodie, institutia noastra va fi doar un depozitar al imprimantelor sau va putea folosi imprimantele ? In urma folosirii/uzurii sau repararii, imprimantele nu vor mai fi aceleasi ca la data predarii lor catre institutia noastra. Si atunci, pentru reparatii sau gradul de uzura al imprimantelor furnizorul ar putea avea vreo pretentie financiara ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Aug. 2016
Daca nu va putea fi un contract de utilizare /comodat, atunci va rog mult de tot sa imi spuneti ce tip de contract ar putea fi facut pentru ca imprimantele date de furnizor sa fie folosite de institutia noastra, odata ce furnizorul nu are nici o pretentie financiara pentru folosirea lor ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Aug. 2016
Pentru contractul de custodie nu se poate plati contravaloarea folosirii, obligatia custodelui fiind aceea de a inapoia obiectul in aceeasi stare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Aug. 2016
si totusi, folosindu-le, imprimantele se uzeaza, se pot defecta .... asa ca nu se pot inapoia in aceeasi stare ... De aceea, furnizorul nu va avea nici o pretentie financiara pentru folosirea lor ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!