Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

Logheaza-te utilizand retelele de socializare Login Facebook
Recuperare parola
ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Buna ziua !

Astazi, toti salariatii am avut sedinta cu Sindicatul.

S-a discutat faptul ca:
- unii din salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee,
iar altii pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
din Legea nr.153 /2017 - LEGE-CADRU nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului pl─âtit din fonduri publice.
Institutia noastra publica este un muzeu judetean
aflat in subordinea Consiliului Judetean.
Toti salariatii suntem personal contractual.
Colegul contabil sef ne-a spus ca ne incadram
la Grila de salarizare - alte Muzee sau alte Biblioteci.

Insa, problemele ridicate au fost:
- unii dintre salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee
si nici pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
Este vorba despre secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
S-a discutat ca acesti salariati fac parte din familia ocupationala Administratie
si ca trebuie sa se aplice aceeasi metoda de reincadrare si de calcul salarii
ca si pentru salariatii din Consiliul Judetean,
pentru ca nu exista aceste functii la alte institutii similare aflate din subordinea Consiliului Judetean.
In schimb, Consiliul Judetean a trimis o Adresa institutiei noastre
in care se spune ca acesti salariati nu fac parte din familia ocupationala Administratie.
De aceea, la reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017, s-au dat la toti salariatii doar Instiintari
ca vor fi reincadrati, dar
toti salariatii au ramas cu aceleasi salarii mici, pe care le-au avut inainte de data de 01.01.2017.

Acum, Sindicatul ( liderul de Sindicat ales de salariati )
a spus ca:
- va trebui sa se ceara in scris conducerii ca
sa se faca corect reincadrarea, retroactiva
pentru acesti salariati care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
Astfel, acestor salariati trebuia ca din 01.07.2017
sa li se majoreze salariile,
la fel cum s-a procedat pentru salariatii din Consiliul Judetean.
- trebuia sa se emita Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte
- fiind un drept prevazut de Legea salarizarii nr.153 /2017,
conducerea institutiei trebuia sa faca reincadrarea corecta, de la sine,
nu sa fie ceruta de salariati
- acum, conducerea trebuie sa le plateasca diferente de bani
salariatilor care fac parte din familia ocupationala Administratie.
- daca va refuza conducerea institutiei sa faca reincadrarea dupa cum se solicita,
atunci va trebui ca salariatii sa dea in judecata institutia.

Va rog sa ma lamuriti asupra urmatoarelor probleme pe care le pun:
- Prin Hotarare, Consiliul Judetean a aprobat doar Statul de fuctii si Organigrama institutiei noastre.
Consiliul Judetean trebuia sa aprobe si reincadrarea facuta
pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori ?
- acum se mai poate face reincadrarea retroactiva, corecta ?
- daca nu era sau nu are buget, institutia trebuia sa faca reincadrarea ? si
sa majoreze salariile pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie ?
- acum, se mai poate face reincadrarea, retroactiva si
sa se plateasca diferentele de bani odata ce suntem in acelasi an bugetar 2017?
si daca institutia are buget ?
- reincadrarea se va face doar pentru salariatii care vor cere acest lucru ?
pentru ca unii salariati nu au curaj sa ceara in scris sa li se faca reincadrarea corecta ?.
- ce acte ar trebui sa se faca ? Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte ? Acte aditionale la Contractele de munca pentru fiecare salariat in parte ?




5 raspunsuri


la 07 Dec. 2017
In contractul colectiv de munca veti avea grile de salarizare pentru fiecare functie. In caz ca ordonatorul de credite nu recunoaste anumite functii ca apartinand unei grile, va trebui ca sindicatul sa deschida actiune in justitie.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 08 Dec. 2017
Nu avem Contract colectiv de munca din 2010. Directorul institutiei noastre a refuzat sa incheie un asemenea Contract. A spus ca doar Legea stabileste ce drepturi au salariatii, pentru ca este vorba de o institutie publica si ca nu acorda nimic peste Lege, nu are voie .... Are dreptate ? Varog frumos sa imi spuneti daca acei salariati enumerati mai sus fac parte din familia ocupationala Administratie ? Nu am gasit si nu ma descurc sa gasesc Grila unde se incadreaza ei ca si functii si salarii. Va rog mult de tot sa ma ajutati.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 08 Dec. 2017
Conducerea institutiei trebuie sa initieze negocierea, care poate fi finalizata cu contactul colectiv sau nu. Personalul administrativ in cauza face parte din categoria Administratie cf. L153/2017 art. 11 (1), altfel nu sunt respectate principiile nediscriminarii si egalitatii, dar incadrarea acestora trebuie facuta conform organigramei si incadrarii aprobate de Consiliul Judetean care este ordonatorul de credite.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 18 Dec. 2017
Va rog din suflet sa imi spuneti - personalul secretara, casiera, juristul, referentul de la Resurse Umane din ce categorie face parte ? Unde pot sa il incadrez ? pentru ca la alte muzee, la alte biblioteci si la administratie nu pot sa ii incadrez .... pentru institutia noastra care are un personal atat de divers, pentru ca este un muzeu de nivel judetean aflat in subordinea Consiliului Judetean, nu stiu unde sa incadrez ca sa nu gresesc ....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 18 Dec. 2017
Consiliul Judetean a aprobat doar Organigrama institutiei noastre care a ramas la fel din anul 2011. Consiliul Judetean nu a facut si incadrarea personalului institutiei noastre. Daca Consiliul Judetean este ordonatorul principal de credite, iar institutia noastra este ordonator de credite, fiind subordonata Consiliului Judetean, cine va trebui sa faca incadrarea intregului personal ? pe compartimente /birouri /.... si cine va trebui sa stabileasca salariile personalului cf. Legii nr.153 /2017 ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil Senior Georgiana Iovan
Vasta experienta in domeniul contabil, rezolvand cazuri complicate aparute in cateva firme...
contabil sef Violeta Georgescu
Are raspunsuri la orice intrebare legata de formulare, declaratii, impozite si mai ales gaseste...