Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Plata impozit pe un venit care nu exista???

Nu sunt contabil de meserie dar am observant o anume deficienta asa ca va supun discutiei acest aspect de contabilitate. Am sa folosesc sume mici rotunde pt simplificarea situatiei.
Infiintez o firma SRL fara angajati in prima luna din an. Toti clientii imi platesc la data facturarii iar plata se face numai prin banca. Cifra de afaceri anuala este de 100lei din care cheltuieli deductibile 50%=50lei iar profitul brut este de 50%=50lei.
In primul an de activitate am o cifra de afaceri de 100lei. Am cheltuieli deductibile de 50%=50lei si profit de 50%=50lei. Platesc impozitul pe profit de 3% adica 3lei. La sfarsitul anului 1 am in cont 47lei.
Spre mijlocul anului 2 depun bilantul si la mijlocul anului 2 trebuie sa ridic profitul. Sa zicem ca pana la mijlocul anului 2 am cifra de afaceri de 50lei din care cheltuieli de ductibile 50% (25lei) si profit 50% (25lei). Am platit impozit pe profit de 3% =1,5lei. In cont voi avea 47+23,5=70,5lei. Ridic dividende pt anul 1 adica 50lei si platesc celelalte datorii la stat din aceasta suma. In cont imi raman 20,5lei.
La sfarsitul anului 2 cifra de afaceri pt adoua jumatate a anului 2 este de 50lei din care cheltuieli deductibile 50% (25lei) si profit 50%=25lei. Platesc impozit pe profit 3% =1,5lei iar in cont voi avea 20,5+23,5=44lei.
Spre mijlocul anului 3 depun bilantul si la mijlocul anului 3 trebuie sa ridic profitul. Sa zicem ca pana la mijlocul anului 3 am cifra de afaceri de 50lei din care cheltuieli de ductibile 50% (25lei) si profit 50% (25lei). Am platit impozit pe profit de 3% =1,5lei. In cont voi avea 44+23,5=67,5lei. Ridic profitul pt anul 2 adica 50lei si platesc celelalte datorii la stat din aceasta suma. In cont imi raman 17,5lei.
La sfarsitul anului 3 cifra de afaceri pt adoua jumatate a anului 3 este de 50lei din care cheltuieli deductibile 50% (25lei) si profit 50%=25lei. Platesc impozit pe profit 3% =1,5lei iar in cont voi avea 17,5+23,5=41lei.
In continuare vezi in tabelul urmator desfasurarea:
Anul Cifra afaceri Chelt. Deductib. Profit Impozit pe profit 3% Cont banca Dividende Cont banca
1 Sfarsit anul 1 100 50 50 3 47
Mijlocul anului 2 50 25 25 1,5 70,5 50 20,5
2 Sfarsit anul 2 50 25 25 1,5 44
Mijlocul anului 3 50 25 25 1,5 67.5 50 17,5
3 Sfarsit anul 3 50 25 25 1,5 41
Mijlocul anului 4 50 25 25 1,5 64,5 50 14,5
4 Sfarsit anul 4 50 25 25 1,5 38
Mijlocul anului 5 50 25 25 1,5 61,5 50 11,5
5 Sfarsit anul 5 50 25 25 1,5 35
Mijlocul anului 6 50 25 25 1,5 58,5 50 8,5
6 Sfarsit anul 6 50 25 25 1,5 32
Mijlocul anului 7 50 25 25 1,5 55,5 50 5,5
7 Sfarsit anul 7 50 25 25 1,5 29
Mijlocul anului 8 50 25 25 1,5 52,5 50 2,5
8 Sfarsit anul 8 50 25 25 1,5 26
Mijlocul anului 9 50 25 25 1,5 49,5 50 -0,5
9 Sfarsit anul 9 50 25 25 1,5 23
Mijlocul anului 10 50 25 25 1,5 46,5 50 -3,5
10 Sfarsit anul 10 50 25 25 1,5 20
Mijlocul anului 11 50 25 25 1,5 43,5 50 -6,5
11 Sfarsit anul 11 50 25 25 1,5 17
Mijlocul anului 12 50 25 25 1,5 40,5 50 -9,5
12 Sfarsit anul 12 50 25 25 1,5 14
Mijlocul anului 13 50 25 25 1,5 37,5 50 -12,5
13 Sfarsit anul 13 50 25 25 1,5 11
Mijlocul anului 14 50 25 25 1,5 34,5 50 -15,5
14 Sfarsit anul 14 50 25 25 1,5 8
Mijlocul anului 15 50 25 25 1,5 31,5 50 -18,5
15 Sfarsit anul 15 50 25 25 1,5 5
Mijlocul anului 16 50 25 25 1,5 28,5 50 -21,5
16 Sfarsit anul 16 50 25 25 1,5 2
Mijlocul anului 17 50 25 25 1,5 25,5 50 -24,5
17 Sfarsit anul 17 50 25 25 1,5 -1
Mijlocul anului 18 50 25 25 1,5 22,5 50 -27,5
18 Sfarsit anul 18 50 25 25 1,5 -4
Mijlocul anului 19 50 25 25 1,5 19,5 50 -30,5
19 Sfarsit anul 19 50 25 25 1,5 -7
Mijlocul anului 20 50 25 25 1,5 16,5 50 -33,5
20 Sfarsit anul 20 50 25 25 1,5 -10
Mijlocul anului 21 50 25 25 1,5 13,5 50 -34,5
21 Sfarsit anul 21 50 25 25 1,5 -13
Mijlocul anului 22 50 25 25 1,5 10,5 50 -35,5
22 Sfarsit anul 22 50 25 25 1,5 -16
Mijlocul anului 23 50 25 25 1,5 7,5 50 -38,5
23 Sfarsit anul 23 50 25 25 1,5 -19
Mijlocul anului 24 50 25 25 1,5 4,5 50 -41,5
24 Sfarsit anul 24 50 25 25 1,5 -22
Mijlocul anului 25 50 25 25 1,5 1,5 50 -44,5
25 Sfarsit anul 25 50 25 25 1,5 -25
Mijlocul anului 26 50 25 25 1,5 -2,5 50 -47,5
La mijlocul anului 9 cand am de ridicat dividendele constat ca nu am in cont toti banii necesari desi toti clientii mi-au platit la timp (in realitate este cu totul altfel) iar pe hartie trebuie sa am banii si sa ridic dividende.
Inteleg ca acel impozit pe profit care este legal si nu este deductibil se plateste tot din profitul propriu.
In timp cu cat firma are vechime mai mare suma negativa din cont va fi tot mai mare ajungandu-se sa se aduca bani de ,,acasa? ca sa se plateasca pentru ridicarea dividendelor si pentru plata impozitelor (!!!). Pe de alta parte impozitul pe venit (pe dividende) ajunge sa se plateasca pe un venit care nu exista (!!!)
Aici am luat doar impozitul pe profit de 3% (de aceea s-a lungit tabelul la 25de ani) dar mult timp am platit impozit pe profit de 16% iar pe langa acesta am mai platit si impozit forfetar!!! In plus mai sunt si alte sume achitate la stat, sume legale dar nedeductibile (!!!). In plus clientii nu platesc la timp sau daca dau faliment ramai cu banii pierduti?..
Am un SRL de 11 ani si deja constat ca am sume mari lipsa din cont desi pe hartie ar trebui sa am o suma mult mai mare de bani.
Cum explicati aceasta situatie aberanta si ce ar trebui facut pentru indreptarea ei?
Nu am posibilitatea sa atasez tabelul (pt ca site-ul l-a imprastiat) dar sper sa-l intelegeti.
Multumiri,
Dinu M.

3 raspunsuri


la 20 Nov. 2017
Din cele prezentate, rezulta ca ati facut trecerea de la impozitul pe profit la impozitul pe venit fara sa recalculati adaosul comercial, iar recuperarea sumelor de la clienti este deficitara. Un antreprenor trebuie sa se adapteze la conditiile pietei altfel risca sa piarda afacerea in conditiile modificarii fiscalitatii. In aceasta situatie sunt multi antreprenori care nu vor sa recunoasca faptul ca au comis o eroare din care firma pierde pentru ca nu au calculat corect pretul de vanzare, nu au calculat toate cheltuielile sau nu au analizat riscurile. Fiscalitatea este impusa de guvernare dar modul in care o utilizezi pentru propria afacere este decizia antreprenorului.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 21 Nov. 2017
Mai exact: ce ar trebui sa faca antreprenorul? Nu vedeti ca profitul este de 50% unul dealtfel foarte bun. Intr-o alta problema, am verificat la Registrul Comertului pentru un sector din Bucuresti in anul 2014 profitul mediu era de 5% (!!!). Exista o deficienta in Contabilitatea romaneasca si ar trebui s-o vedeti. Impozitele platite la stat nu sunt deductibile dar sumele platite ajung sa fie reimpozitate!!! desi ele nu sunt venituri. Indiferent de profitul pe care l-as pune la calculatia preturilor as mai amana acest moment al dezastrului (mementul in care in cont nu mai sunt bani dar in scriptele contabile rezulta ca am de ridicat dividende si de platit impozite la stat). Nu la antreprenor este problema; acolo in legile contabilitatii sunt niste deficiente!!!!
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 21 Nov. 2017
Antreprenourul trebuie sa faca fata regulilor fiscale. Modul de a complica inregistrarea contabila, deductibilitatea cheltuielilor si impozitarea pe cifra de afaceri sunt factori care pot influenta mediul economic, dar unii se vor adapta, altii nu. Acesta este politica economica si nu putem sa o modificam decat odata cu politicul.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil Alexandra Preutescu
Specialist in solutionarea problemelor ridicate de TVA, taxe si impozite.
Contabil Senior Georgiana Iovan
Vasta experienta in domeniul contabil, rezolvand cazuri complicate aparute in cateva firme...