Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Nota interna ? sau Decizie ? de numire comisie de receptie lucrari reparatii ?

Buna ziua !

Saptamana aceasta urmeaza sa se faca receptia la lucrari reparatii.
Receptia va fi facuta de catre o comisie de receptie interna.
Colegul de la achizitii a spus ca trebuiesc completate Fisele postului pentru salariatii care vor fi membri in comisia de receptie
cu atributii corespunzatoare.
Directorul vrea sa dea o Nota interna ..., insa
colegul de la Achizitii publice a spus ca
o comisie de receptie lucrari reparatii se numeste doar printr-o Decizie ( sau Ordin sau Dispozitie ) ....

Va rugam frumos sa ne ajutati sa intelegem:
- numirea unei comisii de receptie lucrari reparatii
se face prin Nota interna ? sau Decizie ?
- exista vreun articol de Lege
care sa prevada acest lucru ?
- exista vreo diferenta intre Nota interna si Decizie ?
din punct de vedere al puterii lor juridice ? cand se foloseste una si cand alta ?
si de ce ? ......

13 raspunsuri


la 19 Nov. 2018
Organizarea institutiei, numirea unei comisii de receptie, precum si a altei comisii este in atributia reprezentantului legal- Directorului, care este exercitata printr-o decizie. In urma emiterii deciziei se elibereaza o nota interna de informare membrilor comisiei, care iau la cunostinta si accepta aceasta sarcina.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Nov. 2018
Modul de constituire si aprobare a unei comisii trebuie sa fie prevazut in regulamentul de functionare si procedurile de lucru.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Nov. 2018
Nu avem stabilite Reguli interne. Se merge doar dupa Legislatie.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Nov. 2018
Imi putei da va rog frumos si un text de Lege care obliga la aceasta regula ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Nov. 2018
Orice institutie are un regulament intern de functionare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Nov. 2018
Probabil ca aveti HCJ care a validat RI, ROI, ROF.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 22 Nov. 2018
Da, prin HCJ se aproba doar ROF. Insa, in ROF nu se precizeaza nimic in legatura cu o procedura de numire comisie de receptie lucrari reparatii. Problema este ca, recent, institutia noastra a avut un proces, iar juristul nostru ne-a frapat cu ceea ce a spus judecatorul de la Curtea de Apel: - cum ca, o receptie bunuri se poate face si chiar daca este prezent din comisie doar 1 membru ( ?!?..... ) .... insa, noua ni se spune mereu la serviciu ca trebuie sa fie toata comisia, si ca daca lipseste cineva trebuie sa fie inlocuit tot printr-o alta decizie ( care o modifica pe prima decizie ), daca in prima decizie nu exista membru supleant ....Va rog frumos o parare. Judecatorul a gresit ? sau nu ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 22 Nov. 2018
Daca nu aveti proceduri in care sa fie specificate nr. de persoane din componenta comisiei, modul de efectuare a receptiei (daca este necesara toata comisia etc), judecatorul a presupus ca un membru al comisiei este reprezentantul institutiei si isi asuma operatiunea prin semnatura. Pentru a combate decizia judecatorului trebuia sa prezentati procedurile de lucru in care sa se specifice ca o comisie nu poate functiona decat daca sunt prezenti toti membrii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 22 Nov. 2018
Va rog frumos sa ma ajutati sa inteleg de ce judecatorul a sustinut cele de mai sus ? ar fi legal sa se procedeze astfel ? .... pentru ca daca s-ar permite acest mod de lucru al comisiilor, atunci membrii nu s-ar mai intalni toti odata sa lucreze .... se poate ca fiecare membru in parte sa-si spuna opinia, fara ca ei sa se intalneasca efectiv ? fara ca ei sa aibe o intalnire de lucru comuna ? Proceduri interne nu au fost in perioada pentru care era procesul .... si nici acum nu sunt ..... iar la o parte se lucreaza abia acum. In decizie nu se scrie nimic cum ca un membru ar putea sa semneze in locul altui membru sau sa hotarasca in numele altui membru. Daca in Decizie nu scrie nimic decat care este numarul membrilor comisiei si atributiile este suficient ? Acest lucru nu ar trebui sa se inteleaga ca toti membrii trebuie sa fie prezenti ? si sa semneze Procesul verbal ? Nici un membru nu a cerut sa fie inlocuit de altcineva....pentru ca ar fi in imposibilitate sa fie prezent cu intreaga comisie. In schimb, in alta comisie care a facut obiectul tot aceluiasi proces, un mambru al comisiei a semnat cat a fost in Concediul medical. .... ori, nefiind prezent la serviciu, nu trebuia sa semneze [rocesul verbal alaturi de ceilalti membri ai comisiei ....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 23 Nov. 2018
Probabil ca juristul dumneavoastra nu a prezentat procedurile de lucru in care este specificata activitatea comisiilor si modul de lucru. Judecatorul daca nu a avut documente care sa specifice modul de lucru al comisiei a aplicat principiul juridic prin care documentul incheiat intre parti, respectiv procesul verbal de receptie este lovit de nulitate absoluta doar in cazul in care lipseste una din parti, nu este identificata o parte etc, iar daca procesul verbal este semnat de un membru valid al comisiei acesta este cel mult lovit de nulitate relativa, efectele procesului verbal fiind perfect legale. Va pot da ca exemplu o livrare a unui produs oarecare, pentru care semneaza de primire un reprezentant al institutiei care se identifica, situatie in care nu poate fi contestata livrarea ci modul de receptionare al institutiei de catre o comisie, eliberare nir etc, care sunt proceduri interne.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 26 Nov. 2018
Juristul nu avea ce sa prezinte. Nu exista Proceduri interne. Exista doar o simpla Decizie interna de numire a comisiei. Decizia este simpla, doar de numire a membrilor comisiei, fara sa se spuna care este perioada de lucru, cum se face daca un membru ar fi lipsit, .... Judecatorul a spus ca nu a fost nici o problema daca a lipsit unul dintre membrii comisiei de receptie. Judecatorul a spus in sala de judecata faptul ca nu este obligatorie prezenta tuturor membrilor comisiei, insa in Decizia instantei nu a mai precizat acest lucru. Sunt motive pentru care o receptie se poate face si cu doar un membru sau 2 membri prezenti ? pentru ca unul dintre membrii comisiei care a fost chemat ca martor a spus ca nu a fost niciodata prezent si ca a semnat in oras pe capota masinii, pe incredere ....( ?!?)... Nu stim de ce judecatorul a spus ca nu ar fi vreo problema daca nu se intrunea efectiv comisia pentru a face receptia la locul unde erau depozitate bunurile... Poate ne ajutati cu un raspuns. Poate exista in practica anumite situatii in care se poate proceda asa cum a spus judecatorul ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 26 Nov. 2018
Daca nu puteti dovedi ca modul de functionare a comisiei este validarea operatiunii de catre tori membrii acesteia, receptia este validata si in prezenta unui membru al comisiei. Faptul ca acel angajat a declarat ca a semnat in oras pe capota masinii, in timp ce era pontat ca prezent in institutie poate fi subiectul unei penalizari si actiuni in instanta pentru recuperarea salariului achitat fara justificarea prezentei. In concluzie, documentul este valid, daca semnatura acestuia este valida, dar si raspunderea receptiei ii apartine fiind clar ca a semnat un document despre care stia ce reprezinta.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Nov. 2018
Membrul care a semnat in oras nu era angajatul institutiei, ci un specialist in domeniul in care se facea receptia. Va multumim din tot sufletul pentru timpul acordat si pentru raspunsuri !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

contabil Silviu Badea
Absolvent al ASE, colaboreaza in continuare cu succes in mediul didactic. S-a specializat in...
Contabil Senior Georgiana Iovan
Vasta experienta in domeniul contabil, rezolvand cazuri complicate aparute in cateva firme...
Contabil sef Teodora Munteanu
Are o experienta deosebita in rezolvarea problemelelor practice ale contabilitatii. Dificultatile...