Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

lege arhivare si pastrare doumente pfa

care este legea care prevede cat timp trebuie pastrate documentele la pfa si cum trebuie arhivate acestea? trebuie sa existe un registru de evidenta al arhivei, chiar daca aceasta este facuta de administratorul firmei la sediul fiscal?

9 raspunsuri


la 22 Iul. 2015
Persoanele juridice, care sunt obligate sa tina contabilitatea, in conformitate cu legea contabilitatii, Legea nr. 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligate sa pastreze si sa arhiveze corespunzator documentele contabile si justificative pe baza carora se face inregistrarea in contabilitate. In arhiva se pastreaza documentele pe termene diferite, astfel: statele de salarii se pastreaza pentru 50 de ani, iar registrele, documentele justificative si contabile se pastreaza pentru 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite. PFA se incadreaza si ea in aceasta categorie, evidenta doumentelor din arhiva fiind tinuta cu ajutorul Registrului de evidenta, potrivit legii, in care sunt consemnate dosarele si documentele intrate in arhiva precum si miscarea acestora in decursul timpului.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 1 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 23 Iul. 2015
Acest registru de evidenta despre care spuneti este Registrul pentru intrari-iesiri, prin care se dau numere de inregistrare sau exista altul special pentru arhiva de documente?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Iul. 2015
Registrul pentru intrari-iesiri este pentru gestiunea documentelor intrate si iesite din firma, respectiv corespondenta. Registrul de evidenta este completat pentru arhivarea documentelor.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Iul. 2015
Va multumesc pentru informatii, insa va rog sa ma lamuriti in legatura cu acest registru de evidenta: exista tipizat si trebuie sa il cumpar sau trebuie sa il fac eu? ce coloane trebuie sa contina?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Iul. 2015
Nu exista un tipizat. Trebuie sa aveti in vedere documentele arhivate, perioada, persoanele care ridica acte din arhiva, data, data restituirii etc.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Iul. 2015
Va multumesc!
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Iul. 2015
Legea care are prevederi in sensul timpului de arhivare este OMF 3512/2008 partea F pct 50. Consultati acest ordin si va lamuriti singura. Cu respect! Andrei
Voteaza raspuns 1 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Iul. 2015
V-am trimis la acest ordin deoarece Dl asta Adrian Condurache cam bate campii pe aici prin comentarii. Il rog sa ma ierte ca am spus asta dar d-voastra a-ti intrebat ''care este legea care prevede cat timp trebuie pastrate documentele la pfa si cum trebuie arhivate acestea?'' Si el va raspunde ceva, dar nu va raspunde la intrebarea d-voastra totusi.Trebuie sa va lamuriti d-voatra concret citind acest act normativ. Cu respect! Andrei
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iul. 2015
Va multumesc pentru indrumare!
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

contabil sef George Necula
A participat activ la Seminarul National de TVA - aprilie 2011, Seminarul National - Noua Lege a...
contabil sef Violeta Georgescu
Are raspunsuri la orice intrebare legata de formulare, declaratii, impozite si mai ales gaseste...
Contabil Senior Georgiana Iovan
Vasta experienta in domeniul contabil, rezolvand cazuri complicate aparute in cateva firme...
Contabil sef Teodora Munteanu
Are o experienta deosebita in rezolvarea problemelelor practice ale contabilitatii. Dificultatile...