Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

componenta comisie receptie materiale de birou,... - este obligatoriu ca un membru sa aiba studii economice ?

Buna ziua !
Directorul vrea sa emita o Decizie de numire comisie de receptie pentru materiale de birou, ....
Va rugam sa ne ajutati cu un raspuns:
- daca in componenta comisie receptie materiale de birou,...
este obligatoriu ca un membru sa aiba studii economice ?

12 raspunsuri


la 18 Iul. 2018
Nu este obligatoriu. Dar infiintarea unei astfel de comisii nu cred ca are rostul, pentru ca nu este prevazuta in regulament si proceduri. Aveti o comisie pentru materiale consumabile si obiecte de inventar, presupun.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Iul. 2018
Dar in comisia pentru materiale consumabile ar fi obligatorie prezenta unui salariat cu studii economice ? stiu ca la inventar se impune acest lucru prin Lege .... va rog frumos sa ma lamuriti cum ar trebui procedat, pentru ca auditul a spus ca este de recomandat ca un membru din comisia despre care am cerut lamuriri sa aibe studii economice. Va rog din suflet sa spuneti care este pararea dumneavoastra ? Cum se procedeaza in practica si cum este in Lege ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Iul. 2018
In mod normal, in comisiile care au ca obiect situatii economice trebuie sa fie un reprezentant cu studii economice, dar daca nu aveti in organigrama suficient personal cu aceasta pregatire, se poate specifica in decizia de numire.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 20 Iul. 2018
Am citit in HCM nr.2230 /1969 la art.3 ca: Art. 3 La predarea-primirea gestiunii participa un delegat din compartimentul de care tine gestiunea si un delegat din serviciul contabilitatii, care dau indrumarile necesare, controleaza si certifica exactitatea datelor inscrise in actele de predare-primire. Acest lucru inseamna ca este obligatorie numirea unui membru in comisie care sa aiba pregatire economica ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 20 Iul. 2018
Directorul vrea sa il puna pe colegul economist observator .... Va rog frumos sa imi spuneti: cum este corect ? membru in comisie ? sau observator ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 20 Iul. 2018
Atunci comisia aceasta ce rost mai are daca verificarea si controlul sunt efectuate de persoane care nu sunt in comisie?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 20 Iul. 2018
Observator nu poate fi. Ori este membru al comisiei , ori comisia nu are pentru ce fi constituita.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Iul. 2018
Directorul a mai dat astfel de Decizii in care au fost numiti observatori salariati ca sa se asigure ca verificarea este facuta corect si se consemneaza totul. Directorul a considerat ca observatorul nu are putere de decizie intr-o comisie, dar daca sesizeaza ceva nelegal sau ca se omite voit ceva si exista o sesizare in acest sens, directorul numeste o alta comisie de verificare .... Nu stiu cat este de corect ...
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Iul. 2018
Va rugam frumos sa ne spuneti: - daca exista o Lege in care sa se spuna ce membri /ce calitate /functii trebuie sa aiba membrii unei astfel de comisii de receptie pentru materiale de birou ? Am vazut ca nu exita nici un Regulament in aceste situatii. Exista un Regulament doar la inventarieri. Dar in cazul de fata, cum se procedeaza ? Proceduri nu avem. Daca ar face o Procedura, colegul nu stie ce sa scrie in acest caz, ca o comisie sa fie corect si legal numita. Ce conditii trebuiesc indeplinite ?.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Iul. 2018
Rolul comisiei este de a verifica daca produsele livrate sunt cele comandate de institutie. Pentru verificarea stocurilor sunt alte comisii. Exista si vaz de control intern. Nu cred ca un observator ar mai avea rost.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 24 Iul. 2018
Fiecare comisie are un anumit specific, iar membrii comisiei trebuie sa fie specializati pe obiectul acesteia, altfel nu poate sa faca nimic.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Iul. 2018
Va multumesc din tot sufletul pentru timpul acordat si pentru explicatii !!!....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

contabil sef Violeta Georgescu
Are raspunsuri la orice intrebare legata de formulare, declaratii, impozite si mai ales gaseste...
Contabil Senior Georgiana Iovan
Vasta experienta in domeniul contabil, rezolvand cazuri complicate aparute in cateva firme...
contabil Silviu Badea
Absolvent al ASE, colaboreaza in continuare cu succes in mediul didactic. S-a specializat in...