Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

cine va fi vinovat ? + cui i se va face imputatie ?

Buna ziua !

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns,
cum este corect si legal sa se procedeze in urmatoarea situatie:

- institutia noastra publica urmeaza sa desfasoare o activitate
- acea activitate nu face parte din categoria celor care sunt specifice institutiei noastre, adica nu intra in sfera de activitate al institutiei noastre.
- la respectiva activitate, participantii vor fi platiti pentru munca prestata.
- presedintele Consiliului Judetean ( institutia ierarhic superioara ),
l-a chemat pe directorul institutiei noastre si i-a cerut
ca unul din salariatii institutiei noastre sa faca o Nota de fundamentare
pentru acea activitate, iar contabilitatea sa ceara alocarea unui buget.
Apoi, in urma aprobarii date in sedinta ordinara a Consiliului judetean,
si a alocarii fondurilor necesare,
sa aibe loc acea activitate.

Activitatea va necesita o suma foarte mare de bani, asa ca ....
Avand recent un control al Curtii de conturi,
am intrebat, neoficial, daca institutia noastra are dreptul sa faca asa ceva.

Unul dintre auditori ne-a ajutat cu un sfat:
- a spus ca, daca vom face asa ceva,
intrucat activitatea este straina de obiectul activitatii institutiei noastre,
chiar daca va fi aprobata de Consiliul judetean
si chiar daca ni s-ar aloca buget,
in urma unui control viitor al Curtii de conturi
se vor imputa sumele cheltuite pentru acea activitate !...
insa nu a vrut sa ne spuna mai multe.....

Va rog foarte mult sa ne dati un sfat, cum sa facem ? ?
1. - daca va trebui ca institutia noastra sa refuze in scris
sa faca acea activitate ?
- odata ce Consiliul judetean nu a cerut in scris ca institutia noastra sa ceara aprobarea unei asemenea activitati ! + alocarea de buget...
insa, in cadrul sedintei ordinare, presedintele Consiliului judetean a spus ca
trebuie sa se faca o asemenea actiune..., iar toti consilierii au votat ! ?. s-a alocat si buget ?.

2. 1. - daca directorul institutiei noastre va aproba o asemenea Nota de fundamentare
si daca o va trimite spre aprobare Consiliului judetean,
si daca va cere buget prin contabilitatea institutiei noastre,
fara a cere un punct de vedere de la specialistii institutiei noastre in cultura si
fara a cere viza de legalitate de la juristul institutiei,
in situatia in care Curtea de conturi va imputa suma cheltuita pentru acea activitate, cui i se va imputa ?
- Consiliului judetean care a aprobat-o ? sau
- institutiei noastre, in general, fara sa se mentioneze vinovatii ? sau
- directorului institutiei noastre, salariatului care a facut Nota de fundamentare si contabilului sef care a cerut alocarea bugetului ?
2.2. - dar specialistilor institutiei noastre in cultura si juristului
carora nu li s-a cerut nici un punct de vedere inainte de aprobarea activitatii
vor fi si ei considerati persoane vinovate ? li se va imputa vreo suma de bani ?

- in conditiile aratate, de aprobare si alocare bani,
cine va fi vinovat de nelegalitatea activitatii ?
3. 1. - odata ce Consiliul judetean, forul superior,
a aprobat activitatea si a alocat buget in acest scop,
toti salariatii vor trebui /sunt obligati sa faca documentele necesare derularii activitatii ?
3.2. - dar daca un salariat refuza sa faca vreun document
pentru acea activitate, pentru ca o considera nelegala,
va fi sanctionat de directorul institutiei noastre ?

10 raspunsuri


la 05 Aug. 2016
Pentru situatia prezentata, este clar ca daca activitatea respectiva nu se incadreaza in obiectul de activitate derularea evenimentului presupune o activitate ilegala, pentru care persoanele care semneaza vor fi trase la raspundere ulterior. Avand in vedere faptul ca aceasata actiune reprezinta vointa ordonatorului de credite, incercati sa faceti actiunea in colaborare cu o entitate care poate derula acea activitate, cerand o adresa de la ordonatorul de credite prin care se arata ca el este cel care coordoneaza si impune actiunea. Daca nu se poate derula in legalitate actiunea, va recomand sa nu o efectuati.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Aug. 2016
Dar dacă instituția ierarhic superioara = Consiliul județean a aprobat în ședința ordinara, în unanimitate, activitatea, și s-a alocat buget, iar inițiatorul este președintele Consiliului județean, acest lucru nu înseamnă că trebuie făcută activitatea, ca este ca o dispoziție ? Ce putere are Hotărârea Consiliului județean pentru instituția noastră subordonata ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Aug. 2016
O dispozitie trebuie executata daca este legala, altfel, persoanele care aproba si deruleaza evenimentul sunt responsabile. Nu uitati ca veti cere o suplimentare de buget in nume propriu pe care trebuie sa o fundamentati.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Aug. 2016
În cazul în care se va face o Nota de fundamentare prin care se va cere o suplimentare de buget de către compartimentul fiecare contabil,
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Aug. 2016
În cazul în care se va face o Nota de fundamentare prin care se va cere o suplimentare de buget de către compartimentul financiar - contabil al instituției noastre, atunci vinovăția va cădea asupra celor care au fost de acord și au acceptat o asemenea activitate ?... iar Consiliul județean va fi exonerare de orice răspundere ? Și atunci, cum rămâne cu obligațiile și răspunderile din ROF ale Consiliului județean, ca instituție ierarhic superioara ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Aug. 2016
Consiliul Judetean nu raspunde pentru aprobarea actiunii, ci institutia care face ilegalitatea.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Aug. 2016
Dar Consiliul județean are obligația de a control, de a îndruma și de a cenzura. Dacă instituția noastră ar fi singura vinovată, că ar face o ilegalitate, atunci cum rămâne cu Consiliul județean care impune și aprobă asemenea ilegalități ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 07 Aug. 2016
Consiliul Judetean aproba o activitate care poate fi facuta de aceasta institutie sau de alta din judet, fata de poazitia institutiei care aproba, cere finantare si deruleaza aceasta activitate. Organul de control este Curtea de Conturi, ordonatorul auditeaza.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 07 Aug. 2016
Puteti cere o informare cu privire la aceasta speta la Curtea de Conturi.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 07 Aug. 2016
Vă mulțumesc enorm de mult pentru lămuriri și pentru ajutorul pe care îl dați de fiecare dată !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil Alexandra Preutescu
Specialist in solutionarea problemelor ridicate de TVA, taxe si impozite.
contabil Silviu Badea
Absolvent al ASE, colaboreaza in continuare cu succes in mediul didactic. S-a specializat in...