Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

Logheaza-te utilizand retelele de socializare Login Facebook
Recuperare parola
ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

bunuri date in folosinta doar unui salariat in mod nelegal ?

Buna seara !

Doresc sa ma ajutati cu un sfat in urmatoarea problema:

- institutia noastra publica a achizitionat telefoane de serviciu

- directorul institutiei noastre i-a repartizat unui salariat un telefon de serviciu,
desi inainte cu jumatate de an salariatul mai primise inca un telefon de serviciu.
Fiecare din cele 2 telefoane primite de acel salariat are in derulare 2 Contracte diferite,
de la 2 firme de telefonie diferite.
Cele 2 telefoane primite de acel salariat sunt functionale.
Repartizarea celor 2 telefoane a fost facuta doar unui singur salariat,
iar unii din salariati reclama ca nu au primit nici un telefon de serviciu
sau au un telefon de serviciu de vreo 2-3 ani, dar defect.

Repartizarea celor 2 telefoane salariatului s-a facut fara a se fi facut vreo receptie
si fara sa fi existat vreun Referat de necesitate a salariatului.

Ce a incalcat directorul ?
Cum se poate indrepta situatia ?

16 raspunsuri


la 16 Dec. 2016
Repartizarea telefoanelor de serviciu in institutie este decizia directorului dar acesta poate aloca abonamente si aparate doar daca acestea exista in patrimoniul institutiei. Primirea aparatelor din partea firmei de telefonie, pe facturi cu valoare 0, cu obligatia prelungirii contractului pe o anumita perioada, face ca multe institutii sa nu faca nir si sa inregistreze in gestiune obiecte de inventar cu valoare 0.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 16 Dec. 2016
1. Dar daca directorul repartizeaza unui salariat 3 telefoane, in decurs de circa 1-2 ani de zile, fiind vaduvit un alt compartiment cu factor de raspundere, cum este compartimentul administrativ sau compartimentul juridic ? Cum se poate o redistribuire a telefoanelor ? 2. Dar daca, cat a fost juristul in Concediul de odihna, directorul a facut un Contract si a achitat o diferenta de bani, pe langa punctele primite de institutie ? Este legala achizitia ? Se poate plati acea Factura ? Iar recent, inafara de Contract, directorul a mai cumparat 2 telefoane mobile de serviciu .... Este legala si aceasta achizitie ? Nu se vor imputa cele 2 achizitii sau bunurile platite peste valoarea Contractului ? Cui se va imputa ? Celor care au semnat pe Comanda de cumparare telefoane ? ...... sau salariatii care au primit in folosinta telefoanele ? 3. Se pot derula 2 sau 3 Contracte deodata ? .... cu 2 operatori de telefonie diferiti ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 16 Dec. 2016
Daca aceste aparate nu apar in patrimoniul institutiei, este clar ca nu este nici o raspundere privind distribuirea, iar in cazul in care au intrare receptie, alocarea este la latitudinea directorului, care are putere de decizie. Ca angajati, puteti sa cereti respectarea procedurilor de achizitii, necesitatea alocarii catre un anumit compartiment, etc.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 16 Dec. 2016
Aparatele nu au receptie facuta. Unele telefoane nu au fost inregistrate in contabilitatea institutiei. Telefoanele primite pe puncte de fidelitate - trebuiesc inregistrate in contabilitatea instituţiei ? Directorul a spus ca acestea au doar 1 an termen de valabilitate si ca nu trebuie sa fie inregistrate in contabilitatea instituţiei. Inregistrarea unor bunuri achizitionate este conditionata de valoarea lor sau nu ? Daca s-a facut Referat de necesitate, dar directorul nu a repartizat nici un telefon de serviciu, desi chiar in acest moment juristul imi spune ca potrivit activitatii sale, acesta este nevoit sa sune la instantele de judecata, sa il sune pe soferul institutiei sa vina sa il ia de la instantele din tara si sa il aduca la institutia angajatoare, ....fiindca este nevoit sa se deplaseze la diverse institutii /societati cu fel de fel de probleme ale institutiei si ca trebuie sa le discute cu directorul ,.... Un organ de control nu constata nelegalitatea repartizarii unor asemenea bunuri fara Referate de necesitate ale altor salariati care au primit telefoane, in dauna compartimentului administrativ si a compartimentului juridic ? ..... mai ale ca un salariat a primit 3 telefoane functionale performante in circa 1-2 ani de zile ? Juristul spune ca ar cam fi vorba despre favorizarea /"cumpararea" unui salariat ..... Ce parere aveti, va rog, despre acestea ? Nu se pot reglementa in nici un fel ? Fiecare director poate sa faca ce vrea intr-o institutie publica si sa faca o repartizare a telefoanelor preferentiala si netransparenta doar catre unii salariati - astfel incat de ex., unul dintre acestia sa foloseasca cu toata familia cele 3 telefoane ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 16 Dec. 2016
Daca directorul a dat un raspuns, in scris, ca ÎN FUNCŢIE DE DATA ULTIMEI ACHIZIŢII A UNUI TELEFON PRIMIT DE FIECARE SALARIAT .... atunci salariatul care a mai primit telefoane recent ce va trebui sa faca ? Nu va trebui sa le predea inapoi la magazia institutiei ? Cum va trebui procedat ? Daca directorul a dat un raspuns, in scris, in acel sens, un salariat nemultumit se poate indrepta cu un proces impotriva unei masuri aplicate fara sa se tina seama de cele dispuse /hotarate de director si sefi de compartimente ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 17 Dec. 2016
Daca nu sunt inregistrate in gestiunea institutiei, telefoanele nu pot fi alocate angajatilor, acestea sunt considerate cadou pentru direcotrul institutiei. Cel mult se poate pune problema integritatii achizitiei sau a prelungirii contractului sau neinregistrarea bunurilor in patrimoniu.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 17 Dec. 2016
Telefoanele mobile au fost achiziționate de instituția publica, fiind cuprinse într-un Contract și Comanda. S-a omis înregistrarea lor. În schimb, nu știu dacă telefoanele mobile pe puncte de fidelitate trebuie să fie înregistrate în contabilitate sau nu.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 17 Dec. 2016
O instituție publica poate să plătească o diferență de bani , ca să cumpere telefoane ? Dacă în Contract se spune că s-au dat gratuit doar 5 telefoane, iar instituția a mai luat încă 3 și a plătit o diferență de bani, cum figurează aceste 3 telefoane ? Ca și cumpărate sau au fost primite 3 telefoane mai ieftine dar instituția a mai achitat o diferență de bani ca să ia telefoane mai bune ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 17 Dec. 2016
Dacă o instituție publica a încheiat un contract cu o firma de telefonie mobilă și dacă s-a fi dat vreun discount , dacă s-ar fi dat un telefon sau o tabletă de exemplu, cum poate să fie recompensat directorul, în locul instituției ? Contractul nu este al instituției publice ? Cum ar putea ca un salariat /fie el și director să obțină anumite avantaje pe seama instituției publice ? Nu ar fi o îmbogățire fără just temei ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 17 Dec. 2016
Colegii de la administrativ și juristul instituției noastre publice sunt foarte supărați de această situație !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 18 Dec. 2016
Aceasta situatie este uzuala in fiecare institutie, contractul incheiat cu furnizorul de telefonie fiind de servicii incheiat pe o anumita perioada cu echipament inclus, pentru care se face factura cu valoare 0. In toate institutiile cu care am lucrat, am insistat cu inregistrarea in gestiune a obiectelor de inventar sau a mijloacelor fixe sau introducerea in gestiune la primul inventar, dar de fiecare data achizitorul a considerat un bonus personal aceste obiecte impreuna cu directorul. In concluzie, nu sunteti singura institutie in aceasta situatie, acest fapt fiind constatat si de subsemnatul in institutii publice.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 18 Dec. 2016
Se poate legaliza situatia ? ...... pentru ca nu este corect ca un salariat, indiferent ce functie ar avea, sa devina proprietar peun bun al institutiei publice in care lucreaza cu ocazia incheierii unor astfel de Contracte ... Dar daca Factura nu este zero ? ci, apare de plata o diferenta de bani pentru inca 3 telefoane luate de institutie ? Daca bunurile nu au fost inregistrate din anul 2013 se mai pot inregistra acum ? ..... desi am inteles ca telefoanele au termen de casare 1 an sau 2 ? Este adevarat ? Acesta este termenul de casare pentru asemenea bunuri ? Cum se stabileste termenul de casare in acest caz ? Va rog din suflet sa ma ajutati ! Ce va trebui facut ca sa fie corect ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Dec. 2016
Se poate face corectie cu nota contabila pentru factura neinregistrata, sau la inventar se poate introduce in gestiune ca un plus.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Dec. 2016
Va multumesc din tot sufletul pentru sfaturi !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 20 Dec. 2016
Cat timp ti-ai permis sa pierzi ca se te vaiti ca seful i-a dat unui coleg un telefon in plus. In timpul asta putea sa citesti niste legi. Obiectele de inventar cu valoare 0 se inregistreaza in inventarul angajatului si se predau la plecarea din institutie sau se caseaza, dupa caz, dar in ambele situatii figureaza in fisa angajatului pana la predare. Se vede ca lucrezi la stat din toate punctele de vedere.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 21 Dec. 2016
Nu ai citit tot ce s-a scris ! Bunurile /telefoanele nu au fost inregistrate nici macar in inventarul institutiei ! Mai mult, bunurile nu s-au inregistrate in nici unul din inventarele vreunui salariat ! Nu exista in contabilitatea institutiei nici o Fisa ! Seful i-a dat unui coleg nu 1 telefon, ci 3 telefoane ! .... desi toate sunt in buna stare ! Este HAOOOOS ! ... toti tac si .... fac ( iau = fura ca in codru ) ! Nu conteaza ca lucrezi la stata sau la privat ! Hotia ar trebui sa se pedepseasca peste tot !!!!!!!.... Ce crezi ? Sau si tu faci parte din acelasi rand ? .... Scuze, dar m-am enervat din nou ! Sper sa imi dai dreptate ! ....doar daca este corecta si cinstita ....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil sef Teodora Munteanu
Are o experienta deosebita in rezolvarea problemelelor practice ale contabilitatii. Dificultatile...
Contabil Alexandra Preutescu
Specialist in solutionarea problemelor ridicate de TVA, taxe si impozite.