Care este procedura de casare a stocurilor?

de Clubcontabilitate.ro la 22 Nov. 2011


Intrebare: Care este procedura de casare a stocurilor si ce documente trebuie intocmite?


Raspuns: In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin. (1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:

  a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;

  b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;

  c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;

  d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;

  e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;

  f) in alte cazuri prevazute de lege. 

Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale (art. 43). 

Prin urmare, scoaterea din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta se poate efectua in urma operatiunii de inventariere pe baza propunerii exprimata de catre comisia de inventariere si aprobata de catre managerul, directorul sau administratorul persoanei juridice. Comisia de inventariere va propune de asemenea si modalitatea de distrugere/valorificare a bunurilor.

Pentru scoatere din uz a materialelor de natura stocurilor se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA). Functiunea si continutul minimal al acestui document se regasesc in anexele 2, respectiv 3 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Societatea va face dovada ca bunurile au fost distruse prin proces verbal de distrugere sau contractele incheiate cu unitati specializate in colectarea/valorificarea deseurilor.





stocuri, casare stocuri, documente stocuri

Articole conexe:

Ultima ora:



Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!



Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii
2 comentarii



salceanu 2014-06-23 08:12:06

care este procedura de casare a unei piese auto noi, in conditiile in care autovehicolul, pentru care a fost cumparata, a fost casat. valoarea piesei este de 3000 lei, in unitate nu mai avem un alt autovehicul la care sa poata fi folosit. s-a incercat valorificarea piesei respective dar fara rezultat.va multumesc

viorica haliuc 2012-02-13 19:40:22

multumiri


 
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubContabilitate.ro
Sectiuni
  • ANAF si MFP
  • Codul de procedura fiscala
  • Codul fiscal
  • Declaratii si Formulare
  • Legea Contabilitatii
  • Monografii contabile
  • Studii de caz
  • TVA
Video club

X