Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

Logheaza-te utilizand retelele de socializare Login Facebook
Recuperare parola
ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Contractul de arendare. Obligatii de inregistrare

Intrebare: Actul aditional prin care se modifica nivelul arendei trebuie inregistrat atat la primarie cat si la administratia financiara?
Raspuns:
Conform art. 1.838 din Codul Civil, contractul de arendare trebuie incheiat in forma scrisa, sub sanctiunea nulitatii absolute. Sub sanctiunea unei amenzi civile stabilite de instanta de judecata pentru fiecare zi de intarziere, arendasul trebuie sa depuna un exemplar al contractului la consiliul local in a carui raza teritoriala se afla bunurile agricole arendate, pentru a fi inregistrat intr-un registru special tinut de secretarul consiliului local.
Toate cheltuielile legate de incheierea, inregistrarea si publicitatea contractului de arendare revin arendasului.

In conformitate cu prevederile art. 81 alin. (2) din Codul fiscal , contribuabilii care obtin venituri din arendarea bunurilor agricole din patrimoniul personal au obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de 15 zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, la organul fiscal competent.
 
Asadar, persoana fizica care obtine venituri din arendare are obligatia de a inregistra la organul fiscal competent contractul incheiat intre parti precum si actele aditionale incheiate pentru modificarile survenite ulterior, in termen de 15 zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia.
 
In privinta inregistrarii la consiliul local, Codul civil nu impune in mod expres inregistrarea actelor aditionale asa cum o face Codul fiscal in privinta inregistrarilor la organul fiscal competent. Insa, intrucat se modifica contractul incheiat si inregistrat la consiliul local consideram ca se impune inregistrarea si a actelor aditionale incheiate pentru modificarile survenite ulterior la contractele inregistrate.

Abonare newsletter

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii

0 comentarii

Atentie! Pentru a posta comentariu, este necesar sa raspundeti corect la intrebare.

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil Alexandra Preutescu
Specialist in solutionarea problemelor ridicate de TVA, taxe si impozite.
contabil sef George Necula
A participat activ la Seminarul National de TVA - aprilie 2011, Seminarul National - Noua Lege a...