Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Tratamentul fiscal si contabil al operatiunii de sponsorizare

Pentru respectarea legislatiei contabile si fiscale, operatiunea de sponsorizare trebuie privita din doua puncte de vedere: - din punct de vedere contabil - din punct de vedere fiscal

1. Din punct de vedere contabil

Cheltuielile aferente marfurilor acordate drept sponsorizare se evidentiaza intr-un cont analitic distinct, de exemplu 607.02 sau 658.02. Descarcarea din gestiune a marfurilor acordate drept sponsorizare in natura se face la pretul de achizitie a acestora, nu la pretul cu amanuntul la care a fost adaugat atat adaosul comercial, cat si TVA neexigibila conform notei de intrare-receptie.

Deoarece evidenta marfurilor la firma Bontopic se tine la pret cu amanuntul, inainte de descarcarea lunara a gestiunii de marfa cu costul marfurilor vandute utilizand procentul mediu de adaos comercial, trebuie determinat costul de cumparare al bunurilor destinate sponsorizarii. Pentru determinarea acestui cost se storneaza adaosul comercial aferent si TVA neexigibila din pretul de vanzare cu amanuntul al bunurilor acordate drept sponsorizare.

Structura pretului de vanzare cu amanuntul a bunurilor aflate in stoc in valoare de 273.000 lei la data de 30.11.2011 este urmatoarea:

- cost de achizitie: 195.000
 - adaos comercial 12,90%: 25.161
 - TVA neexigibila 24%: 52.839
Total: 273.000

In baza acestor date pentru intregul stoc de marfa se determina structura pretului cu amanuntul a bunurilor destinate sponsorizarii in valoare de 17.646 lei:

 - cost de achizitie: 12.605
 - adaos comercial 12,90%: 1.626
 - TVA neexigibila 24%: 3.415
Total: 17.646

Inregistrarile contabile care se efectueaza sunt:

– in rosu, stornarea celor doua elemente de calcul specifice pretului de vanzare cu amanuntul (adaos comercial si T.V.A. neexigibila) pentru aducerea la cost de achizitie a produselor destinate sponsorizarii:

371 = % 5.041
378 1.626
4428 3.415

– In negru, scaderea din gestiune a marfurilor acordate drept sponsorizare in natura, la cost de achizitie:

607.02 = 371 12.605
sau
658.02 = 371 12.605

2. Din punct de vedere fiscal

Daca se incadreaza in limitele impuse de lege, sponsorizarea nu este considerata o livrare de bunuri, deci nu se colecteaza taxa aferenta. Daca pentru bunurile respective s-a exercitat dreptul de deducere a TVA la data achizitiei si nu au fost respectate cele doua conditii cumulative impuse de lege, livrarea bunurilor acordate drept sponsorizare este incadrata la operatiuni asimilate livrarilor de bunuri si suma care depaseste limita legala se considera baza de impozitare a TVA.

Baza de impozitare a bunurilor acordate drept sponsorizare peste limita legala este reprezentata de pretul de cumparare al acelor bunuri asa cum se prevede la art. 137 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.

– In negru, scaderea din gestiune a marfurilor acordate drept sponsorizare in natura, la cost de achizitie:

607.02 = 371 12.605
sau
658.02 = 371 12.605

Determinarea incadrarii in limitele legale se face de catre firma Bontopic doar la inchiderea exercitiului financiar al anului fiscal 2011.

Pentru depasirea cheltuielilor cu sponsorizarea, firma Bontopic colecteaza taxa pe valoarea adaugata pe care o include la rubrica de regularizari din decontul intocmit pentru perioada fiscala in care a depus situatiile financiare anuale, dar nu mai tarziu de termenul legal de depunere a acestora, respectiv, luna aprilie 2012.

Pentru suma care reprezinta depasirea cheltuielilor cu sponsorizarea se emite autofactura.

Abonare newsletter

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii

0 comentarii

Atentie! Pentru a posta comentariu, este necesar sa raspundeti corect la intrebare.

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil Alexandra Preutescu
Specialist in solutionarea problemelor ridicate de TVA, taxe si impozite.
contabil Silviu Badea
Absolvent al ASE, colaboreaza in continuare cu succes in mediul didactic. S-a specializat in...